Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.


 
IndeksPORTAL,BICZ.SzukajLatest imagesRejestracjaZaloguj

 

 regulamin internatu

Go down 
AutorWiadomość
Gość
Gość
avatar



regulamin internatu Empty
PisanieTemat: regulamin internatu   regulamin internatu Icon_minitimeNie 1 Cze - 13:49

Mieszkaniec internatu ma obowiązek:
1. Współdziałać w organizacji pracy i wypoczynku młodzieży mieszkającej w internacie.
2. Udzielania współmieszkańcom pomocy koleżeńskiej.
3. Utrzymywania czystości i estetyki pomieszczeń mieszkalnych oraz otoczenia internatu.
4. Uczestniczyć w pracach społecznie użytecznych na rzecz szkoły, internatu, środowiska.
5. Ponosić odpowiedzialność materialną indywidualnie bądź zbiorowo za zniszczone mienie internatu.
6. Uzyskać zgodę wychowawcy na każdorazowe wyjście z internatu po godzinie 17 jak również wyjazd poza teren Paryża - w przypadku nie uzyskania zgody zaniechać wyjazdu lub wyjścia.
7. Dbać o zdrowie, wystrzegać się wszelkich szkodliwych nałogów, dbać
o higienę osobistą, estetykę ubioru, kultury słowa i bycia.
8. Wychowanek powinien odnosić się z szacunkiem do swych przełożonych, oraz być uprzejmym dla personelu administracyjnego i gospodarczego.
9. Wychowanków internatu obowiązują również wszystkie bieżące zarządzenia i polecenia wydane przez kierownictwo i wychowawców internatu a nie ujęte w niniejszym regulaminie.
10. W przypadku choroby wychowankowie mają obowiązek zgłosić się do wychowawcy grupy lub wychowawcy dyżurnego.
11. Wychowanek w czasie choroby zakaźnej może przebywać wyłącznie w izolatce i powinien przestrzegać wszystkich zaleceń lekarza lub higienistki.
12. Przyjazd do internatu po dniach wolnych powinien nastąpić najpóźniej do godziny 22.00.
13. W przypadku niemożności powrotu z domu do internatu ( np. choroba, zdarzenie losowe ) należy niezwłocznie powiadomić o zaistniałym fakcie wychowawcę grupy lub kierownictwo internatu.
14. Współmieszkańcy pokoju, których kolega nie powrócił z domu do internatu mają obowiązek zgłosić wychowawcy grupy o jego nieobecności oraz zdać jego pozostawione abonamenty stołówkowe kierownikowi stołówki celem wyprowiantowania.
15. Wszystkich wychowanków obowiązuje przestrzeganie przepisów bhp wydanych w internacie oraz znajomość instrukcji p.poż. i planów ewakuacyjnych znajdujących się na poszczególnych piętrach.
16. Wychowanek powinien czuć się współodpowiedzialny za mienie społeczne, zgłaszać niezwłocznie kierownikowi internatu lub wychowawcom wszelkie spostrzeżone uszkodzenia oraz pomagać w wykrywaniu tych którzy celowo lub bezmyślnie niszczą mienie internatu.
17. Za oddane do swego użytku sprzęty i urządzenia wychowanek odpowiada materialnie, w przypadku rozmyślnego uszkodzenia lub zniszczenia sprzętu i niemożności ustalenia sprawcy odpowiedzialność materialną ponosi dana grupa wychowawcza lub mieszkańcy piętra .
18. Wszyscy wychowankowie zobowiązani są do samoobsługi przy utrzymaniu czystości w sypialniach oraz podczas spożywania posiłków w stołówce.
19. Wychowankowie obowiązani są do przestrzegania zasad higieny otoczenia poprzez:
a) utrzymywanie czystości i porządku we wszystkich pomieszczeniach internatowych ( sypialnie, korytarze, łazienki, sanitariaty itp. ) oraz umiejętne i oszczędne korzystanie z wody i energii elektrycznej,
b) staranne ścielenie łóżka, przechowywanie w nim wyłącznie pościeli i bielizny nocnej,
c) dbanie o estetyczny wygląd sypialni, korytarzy i innych pomieszczeń będących w użytkowaniu grupy,
d) częste wietrzenie sal mieszkalnych i innych pomieszczeń użytkowych,
e) utrzymywanie porządku i czystości w szafach ubraniowych i szafkach nocnych,
f) przechowywanie żywności w wyznaczonych miejscach,
g) dbanie o estetyczny wygląd terenu wokół internatu.


Wychowankom zabrania się :



1. Używania grzałek i grzejników elektrycznych a także samodzielnego naprawiania instalacji elektrycznej.
2. Siadania na parapetach i wychylania się z okien oraz zjeżdżania po poręczach na klatce schodowej.
3. Przebywania bez zgody osób dyżurujących w pomieszczeniach kuchni, magazynach oraz wchodzenia na dach internatu.
4. Samowolnych kąpieli w rzece, stawach oraz innych niestrzeżonych kąpieliskach.
5. Palenia papierosów, spożywania alkoholu, używania narkotyków i innych środków odurzających, uprawiania gier hazardowych oraz używania zagrażających bezpieczeństwu mieszkańców przedmiotów i urządzeń.
6. Przyjmowania wizyt osób nietrzeźwych.
7. Wynoszenia naczyń i nakryć stołowych ze stołówki .
8. Zamykania sal mieszkalnych na klucz przez przebywających wewnątrz wychowanków w godzinach 6.00 - 22.00. Poza wymienionymi godzinami salę należy otworzyć na żądanie dyżurnego wychowawcy bądź kierownika internatu.
9. Przetrzymywania na terenie internatu zwierząt ( psy, koty i itp. )
Powrót do góry Go down
 
regulamin internatu
Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Regulamin.
» REGULAMIN [EDIT]

Pozwolenia na tym forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
 :: Miejsca. :: Liceum. :: internat-
Skocz do: